Hodně lidí si při rozjezdu vlastního podniku/projektu nemůže dovolit větší finanční výdaje. Nejdůležitější je investovat do produktu či služby, kterou se chceme živit, ale každou další vydávanou korunu obracíme dvakrát v ruce. A na vizuální stránku projektu už se nedostává. Ale bez toho ve většině případů nejde začít, je dobré být od začátku dobře zapamatovatelný a to i vizuálně. Pokud nemáte kamaráda grafika, který vám za protislužbu logo a vizuální stránku navrhne, můžete si logo stvořit svépomocí. A až si vyděláte, obrátíte se na odborníka, který vám udělá redesign. Anebo taky ne, protože jste skrytý talent a nebude potřeba nic měnit
Pokud se tedy v této situaci nacházíte, nabízím několik tipů, jak si logo vytvořit sám:
- TVARY:
- Použijte co nejjednodušší tvary (efektní je kruh a čtverec, dále obdélník, a ze složitějších tvarů třeba srdce a hvězda) a doplňte je písmem (vaším jménem/názvem projektu).
- Nepravidelné tvary nedoporučuji, na to už je potřeba více výtvarného citu, abyste udělali hezkou kompozici.
- BARVA:
- Barvu volte podle oboru zaměření, nebo dle své osobnosti, a nekombinujte více než dvě.
- Typologii barev dle oboru najdete na internetu. Existuje spousta článků a studií (zadejte heslo „barvy podle oboru“ apod.). Například určitě víte, že banky na své logo používají modrou barvu, která působí důvěryhodně, právnické firmy černou a šedivou, kosmetické firmy hýří pastelovými barvami, cestovní kanceláře používají často oranžové a žluté barvy (evokuje Slunce) a kreativní firmy odstíny růžové, jak vidíte u nás.
- PÍSMO:
- Logo můžete také vytvořit jen pomocí textu bez použití grafického prvku (viz 1. bod).
- Typů písma je na internetu ke stažení obrovské množství, jen si dávejte pozor, aby vámi vybraný font (písmo) byl ke stažení zdarma (free download).
- Typ písma volte dle zaměření vašeho oboru: pro technické obory + IT je dobré zvolit co nejjednodušší netučné bezpatkové písmo (př. Myriad Pro, Microsoft Sans Serif ), pro obor zabývající se duševní/estetickou stránkou je vhodné psací písmo (př. Bickgham Script, Vivaldi), pro právnické/projektové kanceláře klasické patkové písmo (př. Trajan Pro, doporučení: všechna písmena veliká – verzálky).
- Barvu písma volte dle typu oboru (viz 2. bod).
- OCHRANNÁ ZÓNA LOGA:
- Ne každý ji používá a to je špatně. Setkala jsem se s tím na nejedné i profesionálně vytvořené tiskovině.
- Každé logo (či jiný důležitý prvek) je vhodné dávat do dostatečně volného prostoru, aby nezaniklo na pozadí nebo se neztrácelo v textu. Počítejte vždy aspoň s ¼ výšky loga, aby byla kolem dokola volná zóna.
Názorná ukázky tvorby loga, ochranné zóny a typy písem:
Krásný kreativní den
Pavla